الاثنين، 20 ديسمبر 2010

حبيب مغلوب




انا اصلا .. حبيب غايب .. حبيب دايب .. حبيب مجروح

حبيب يتمني لو عديت ولو المح هناك نظره
وانا برده حبيب يتمني لو نظره
وانا برده حبيب فارق خلاص الروح

انا الحبيب المحترم
وانا الحبيب اللي انحرم
وانا الحبيب اللي انـ .... فرم
وانا الحب اللي مش مسموح


مشواري انا في الحب
مقسوم 3 خطوات  والرابعه متقدره
والرابعه دي الاولي
والاولي حنيه .. والتانيه جنيه
والتالته دي قاسيه جاهزه ومتحضره
والرابعه دي الاولي

بالنسبه للاولي
حبيتها من اولي اعدادي للثانوي
الحسن .. ملامحها
والطيبه من ريحها لازم هتلمحها
قاعد انا فريحها
ومكسوف اصرحلها
فكتبت اغنيه
لكن موصلتهاش
انا اصلا موديتهاش
ومدام محبتنيش
فانا برده محبيتهاش
قالولي دي مراهقه
مراهقه .. لعب عيال ..
حبيتها محبتنيش واهو الوضوع انتهي

ودخلنا كليه
وقابلت جنيه
صوتها له رنه.. ما اسمعتهاش قبلها
وحتي ملامحها ولا واحده تشبهلها
ولا حتي في الافلام .. اجنبي وعربي
وسالت انا صاحبي
عايز انا اوصلها ..؟!

-         قالي ياعم هيثم –
حتروح وهاتقولها.. لوبس نتعرف
هترد هيه بكذا..
هترد وتقول كذا..
والكلام هيجيب كلام وخلاص ..
-         ناصح قوي صاحبي –

رحت وقفتها قولتلها
انا نفسي اتعرف..
قلتلي اشمعني ..؟
!!!!!!
صاحبي ماقليش هاتقولي اشمعني!!
فوقفت انا ساكت
 ولا في كلام جاب كلام وخلاص
واقف انا بلاص..
كتمت انا حبي  .. طلع كلامي شعر
رجعت وضربت صاحبي عشان يبطل فشر


خلصت كليتي وطلعت انا لحياه
قاسيه وماديه
وقابلت انا واحده من نهل الحياه
كانت برده مسقيه

وياما في الجراب يا حاوي  من الاعيب
الوش وش الحمل والطبع طبع الديب
ما كانتش  من الجميلات ولا حسنها ايه
والطبع زي الزفت .. وانا قلت بكفايه
بهدلتها كفايه ..
غِلط فيها صحيح ..
لكن كلام مجروح ..
راح يكون ... تجريح
حبت .. ماحبتشي ..
غلطت .. ماغلطتشي ..
ماهي برده دي كلمه
يعني .. مالزقتشي

وقفلت انا قلبي بالضبه والمفتاح
وعاهدني ابطل حب
علشان يعيش مرتاح

وقابلت انا الرابعه
والرابعه دي الاولي
وحكايتي وياها مش حاجه معقوله
حبتني حبتها
حبيت انا حبك .. حبيت الهوا فيكي
وخنت انا قلبي .. وصبحت شاريكي
نداني صوت همسك .. ونظره في عنيكي
يا نجمه فوق في السما .. دايب انا فيكي
خايف اقربلك .. لاجرحي يطفيكي
وظروفي تمنعني
لودوقتي يوم حبي .. ما اقدرش اداويكي
شوفي حبيب غيري .. ربي يخليكي
ارجوكي سامحيني وما تزعليش مني
منا لو محبتكيش .. ايه اللي يمنعني
اني .. اعيب فيكي

خليكي رسمالي صوره المحبوب 
اللي انكوي بالحب ... وداسوا فيا قلوب
جوني ووقتي ضحي .. وسابوني ووقتي غروب
وسابو فيا شقوق
نورك بدا فيا وبانلي بكره شروق
انا حبي لساه طفل 
من يومه وهوه طفل 
دا لانه عاش مخنوق
خليكي رسمالي صوره المحبوب
اللي ارتوي بالحب .. ودابوا فيا قلوب
هفضل انا احبك
مع ان انا عارف .. الحب من غير امل
دي كلمه المغلوب

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق